Massor av bra frågor!

1. Fick du läxa någon gång?
Nej, inte vad jag kommer ihåg i alla fall.

2. Innan du åkte, läste du någon annans blogg som hade varit på jersey tidigare? vilken isf ?
Jag läste en ledares blogg som skulle till Jersey i perioden innan jag, den här.
Sen höll jag koll på STSs egen sommarblogg, här är länken, jag och några ur min grupp är faktiskt med i inlägget som heter "Jersey summer".

3. Tröttnade du aldrig på den engelska lunchen?
Nja, den var kanske lite ensidig men dem ändrade runt lite i detaljerna som pålägg, annan sorts yoghurt, olika frukter osv vilket gjorde att det inte blev helt samma. Jag frågade också om "brown bread" efter några dagar, det blev ju inte grovbröd direkt men bättre än det kritvita. Det gjorde lunchen mycket bättre. Sen har man så roligt så man tänker inte så mycket maten :)

4. Finns det samma klädaffärer som det finns i Sverige?
Nej, det är HELT annorlunda! New look var favoriten med varierat sortiment inriktat på ungdomar, kolla även in Voisins ;)

5. Vilken aktivitet tyckte du var roligast?
Om jag måste välja en så får jag nog säga Disneyland, och om det är på Jersey så var det nog bowlingen som var roligast. Det mysigaste var dock alla små kvällsutflyckter där en del av gruppen tog bussen iväg någonstans på ön :)
t.ex som vi gjorde här:


6. Är det värt att boka explorer pass?
Helt klart! Där fanns bland de roligaste aktiviteterna! :D

7. Var värdfamiljerna utspridda över hela ön?
Ja, men eftersom det inte är en jättestor ö så blir det inte så långt till centrum ändå ;)

8. Vad fanns det för saker man kunde göra i st helier förutom att shoppa?
Gå på bio (vi såg Harry Potter), ut och äta på t.ex pizza hut eller någon mysig restuarang, gå till "stadsstranden", gå till en av parkerna, fika, surfa på biblioteket, upptäcka staden till fots, där finns ett ganska stort badhus men där var vi aldrig inne, njuta av värmen och sitta och snacka på Liberation square. Det är det jag kommer på nu men det finns alldelses säkert mer:)
9.Gällde det där blåa försäkringskortet på Jersey?
Jag har för mig det men kan inte svara hundra.
Uppdatering:
Agnes kommentar:
"Jag ska säga att shoppningen på Jersey var faktiskt jättebra även om inte St Helier är jättestort. Jag älskade New look (som H&M typ fast bättre) och Claire's (smycken och allmänt onödiga men ändå "måste ha" saker). Priserna var jättebra! På Top shop hade man rabatt med Memberchip card så det blev iallafall billigare än här i Sverige. Det fanns Assesorize också som också var mycket billigare. Det fanns en massa andra (t.ex. Mensclub, haha) men de där var mina favoriter."


Dock tycker jag att priserna var lika dem vi har i Sverige. Men allt kan ändra sig från år till år.





Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag ska säga att shoppningen på Jersey var faktiskt jättebra även om inte St Helier är jättestort. Jag älskade New look (som H&M typ fast bättre) och Claire's (smycken och allmänt onödiga men ändå "måste ha" saker). Priserna var jättebra! På Top shop hade man rabatt med Memberchip card så det blev iallafall billigare än här i Sverige. Det fanns Assesorize också som också var mycket billigare. Det fanns en massa andra (t.ex. Mensclub, haha) men de där var mina favoriter.

2012-03-27 @ 19:51:57
URL: http://happydayz.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej! Undrar lite om hur grupperna är i skolan.. Hur många i varje grupp? Och har club tillsammans med värdfamiljerna?

2012-04-09 @ 19:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0