Valuble info for all sweds

Detta skulle kanske egentligen varit en tip tuesday men jag orkar inte göra en sådan så därför blir det såhär. Hoppas ni blir nöjda ändå :)

Utomlands så hittar man inte alls ofta lösgodis. Vi svenskar är så vana vid att det finns i alla matbutiker t.o.m i närbutikerna. P.g.a detta så är det många som råder att ta med sig en påse på resan. MEN (här kommer slutklämmen....) DET FINNS PÅ JERSEY! Inte aaalllss i samma utsträkning som i Sverige men på ett ställe lyckades vi hitta sjävaste KARAMELLKUNGEN eller candy king om man ska vara noga...
Inte långt från Liberation square ligger ett område med bl.a badhus, pizza hut och bion. Det är inne på bion, Cineworld (http://www.cineworld.co.uk/cinemas/40), som ni hittar lösgodiset. Det finns en gigantisk skylt där det står CINEWORLD så det är väldigt lätt att hitta dit annars är det bara att fråga någon random person på gatan så vet dem vart det ligger.

 
När jag ändå är inne på det temat så kan jag ju råda er att att INTE KÖPA POPCORN till bian. Dem är svindyra! Själva bion är billigare i än i Sverige (ca 80 sek har jag för mig att det kostade där) men popcornen är verkligen inte värda sina pengar.

Ha en solig sommar!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var det ofta så fint väder att man tex. kunde ligga och sola? Och fick man mycket tid till att vara på stranden? :)

Svar: Fint väder är det nästan alltid! Det kan bli väldigt varmt och dessutom så är man mycket "on the go" så det är superviktigt att dricka mycket, det räcker inte alltid med vattenflaskan man får av värdfamiljen! Ni har många planerade utflykter till stranden o sen blir det alltid någon extra ;)
Ida

2012-07-04 @ 00:32:02
Postat av: Emilia

Kanske en konstig fråga, men hade du med dig en dator? Jag funderar på om jag ska ta med min eftersom jag kommer vara tvungen att tömma minneskorten. Borde jag ta med mig den? :)

Svar: Nej, jag hade inte med mig min dator. Stöldrisken är stor och den ta både plats och väger mycket. Jag skulle istället rekommendera dig att köpa ett extra minneskort. STS tycker inte heller man ska ha med sin dator. Det finns desutom många andra möjligheter till att använda internet där nere. ;)
Ida

2012-07-13 @ 17:31:27
URL: http://emiliabritting.com
Postat av: Lihini

hej hej, jag har en fråga. hur mkt kronor använde du upp allt som allt? (skulle vara gulligt om du berättade hur mkt du använde i Paris och hur mkt du använde i Jersey) :D

Svar: Det är jättesvårt att veta precis hur mycket jag använde. En 1000 spänn i paris och kanske 4000 på Jersey, men det är osäkra siffror. STS rekommenderar 1200kr-1500kr i veckan. Om du läser tidigare inlägg så kanske du får en bättre överblick ;)
Ida

2012-07-15 @ 09:14:51
Postat av: Lisa

Hej hej jag är riktigt taggad för att kanske åka på språkresa nästa år och undrar, jag ska åka själv hade jag tänkt, men det ända jag är rädd för är att jag kanske skulle bli helt "forever alone" ! finns det risk för det? Var det någon i din grupp som blev det, eller åkte du ensam? Hur var det? berätta gärna! :D Och en sista fråga är, det är ju mycket pengar det handlar om, är det värt det?

Svar: skrev ett inlägg som svar ;) hoppas du blev nöjd med det, annars är det bara att fråga igen! här är inlägget: http://jerseyistheshit.blogg.se/2012/august/resa-ensam.html#comment
Ida

2012-08-16 @ 00:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0