Frankrike - what? :S

Tänkte vara lite över tydlig med vad som händer i Frankrike ;)

1.Ankomst till Charles de Gaulle (flygplats i utanför Paris)
Hämtar bagage och möter eventuellt upp med resten av gruppen( om dem kom samtidigt annars möter ni dem på hotellet senare) och Paris platspersonal som i bussen på väg därifrån berättar om regler och lite om vad som kommer hända.

2. Ni hittar på något i Paris om ni hinner, beroende på om när ni ankom med flyget.

3. Spenderar en natt på hotellet

4. Vaknar och äter frukost på hotellet.

5. Dem som vill drar till disneyland, som jag verkligen rekommenderar, massa kul karuseller och andra skojiga saker. De andra tar en tur med metron någonstans. Här köper man sig också någon mat

6. Köper något slags kvällsmål och spenderar ännu en natt på hotellet. Vaknar och käkar frukost med croissants och pain au chocolat, yum! (vilket ni gjorde den första morgonen också såklart)

7. Upptäcker Paris på olika sätt, en tur till eiffeltornet kanske?

8. Vid 22-23 på kvällen kommer en buss och hämtar er på hotellet och ni kör er till Saint-Malo där färjeterminalen finns.

9. Ni tar första möjliga färja till Jersey som kanske går vid 8 på morgonen.

ÄR PÅ JERSEY EN VÄLDANS MASSA DAGAR OCH HAR SKITKUL!!!

1. Dagen innan era föräldrar ska hämta upp er på flygplatsen där hemma påbörjar ni er hemfärd från Jersey. Säger farväl till värdfamiljen, tar emot ert sista lunchpaket och tar färjan tillbaka till Frankrike.

2. En buss hämtar upp er och tar er till ett hotell i Rennes. På kvällen letar ni upp ett ställe att äta på (som ni betalar själva).

3. Spenderar natten där på hotellet. På morgonen får ni med er ett litet frukostpaket om ni ger er av tidigt på morgonen.

4. En buss tar er från hotellet till en tågstation där ni sedan tar ett 3 timmars tåg (ca) till Charles de Gaulle.

5. Ett smärtsamt farväl till dem som inte ska ta samma flyg som dig och sen ger ni er iväg tillbaka till Sverige.


Ungefär så såg det i alla fall ut när jag var i Frankrike för ett år sen ;)





Kommentarer
Postat av: :)

Hur gjorde du med väska när du var på disneyland? Man får väl inte åka karuseller med väska, men man vill väl heller inte lämna den där? :)

Svar: För att vara helt ärlig så kommer jag inte ihåg men det löser sig när du kommer dit ;)
Ida

2012-06-25 @ 12:41:50
Postat av: Anonym

När får man den gula sts-väskan, i paris eller på jersey?

Svar: På Jersey ;)
Ida

2012-06-25 @ 20:35:54
Postat av: Anonym

Åker man till hotellet direkt efter ankomsten till paris, eller går man runt i paris med resväskan?

Svar: None
Ida

2012-06-25 @ 20:39:12
Postat av: Ida

Det blev lite problem där med svaret på den sista frågan så jag skriver det här istället.

Antingen så åker man direkt till hotellet eller så ligger väskorna i bussen så du behöver inte gå o dra på allt bagage i Paris ;)

2012-06-26 @ 14:00:54
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se
Postat av:

Hej!

Ville bara tacka dig Ida för den här bloggen! Jag åker om 2 dagar och jag känner mig så sjukt taggad och förberedd! :D jag har läst alla dina blogginlägg och är riktigt pepp! du har verkligen gett inspiration och motivation för min språkresa! :) jätte bra blogg, TACK <3

Svar: Tack för den kommentaren! Det värmer mitt hjärta. Hoppas du får en lika underbar resa som jag! <3 :)
Ida

2012-06-28 @ 11:15:08
Postat av: :)

Håller verkligen med ovanstående kommentar! Har fått så mycket hjälp av dig :)

Svar: Tack så hemskt mycket! Verkligen! :) <3
Ida

2012-06-28 @ 19:41:24
Postat av: jennifer

Låter helt otroligt härligt! Hur mycket pengar bör man ha med sig ca? :)

Svar: Visst gör det!?Jag har skrivit det någonstans på bloggen så det är bara till att titta igenom så du får mer exakt men jag har för mig dem har sagt 1200 till Paris och sen 1500 i veckan. Jag använde inte alls upp alla pengarna jag hade med mig (hade nog 6000). ;)
Ida

2013-05-20 @ 08:45:21
URL: http://trendbyfriends.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0