resa, resa, resa....hemma!

Efter den timmes sömnen så var det bara upp och hoppa och klä på sig(om man överhuvudtaget bytt kläder inför natten vill säga^^). Kl 4.30 på morgonen skulle vi vara samlade utanför hotellet! Lite halvsega steg vi ombord på bussen med våra små frukostpaket vi fått av hotellet. Tio minuter senare var vi på en tågstation där ett tretimmars tåg skulle ta oss till flyplatsen. Nästan alla sov på tåget utom jag då som inte kan sova sittandes xD Men det blev iallafall lite mysig läsning fast när ingen var social på tre timmar blev det lite överdrivet segt.

När köpenhamnarna och göteborgarna skulle ta förväl av stockholmarna på flygplatsen så blev det ett av dem där riktigt jobbiga stunderna. Det var som att sluta nian all over again, så väl hade man lärt känna dessa människor som hade varit helt främande bara tre veckor tidigare.
Alla ställde sig i en stor ring och så gick vi i tur och ordning runt och kramade varandra. Som jag grät! Jättejobbigt var det men så är det väl med förväl, right?
Tillslut var vi ändå tvunga att gå till vår gate där vi skulle möta upp med en annan ledare (eftersom Philip åkte med stockholmarna), Malin tror jag hon hette. Hon hjälpte oss att checka in och så. Sen när vi var påväg mot kön för att gå genom securityn så frågar vi snällt om vi kan få gå om en kvinna i rulltrappan för vi hade lite halvbråttom men nej! hon sällde sig bara i mitten av rulltrappan och brydde sig inte ett shit! Lite senare när vi väl  står i kön till securityn (efter henne) så frågar hon vart vi kommer ifrån och vi svarar "Sweden" och så frågar hon om det är okej i Sverige att tränga sig förbi gamla damer, och det säger jag, så gammal var hon inte (kanske 50-55?) och trängt oss förbi hade vi inte heller gjort. Jäkla surtant!
Vi tar flyget från Charles de Gaulle till Frankfurt som sker utan några egentliga incidenter. Annat kan man ju säga om flyget till Köpenhamn....
På flygplatsen i Frankfurt handlar jag upp mina sista euro och så var det ju det där med att säga hej då igen, denna gången till göteborgarna.
Illa Illa, det är inte lätt! Bland annat fick jag säga hejdå till dessa tre sköna människor:( :

Här skulle vi också lämna ledaren och åka själva till Köpenhamn. Hon och dem andra följde med oss till gate och såg till så att vi kom ombord sen var vi all on our own.

Vi var fem stycken, jag, Kim, Malin, Matilda och Niels och katastrofen börja ganska snabbt.
Jag skulle lägga upp mitt 8kg handbagage i bagageutrymmet ovanför stolarna men så råkar jag tappa det så det hamnar i huvudet på en kines. Men grejen är att jag lyckades fånga väskan i fallet så hon fick kanske bara en sådär 2-3kg i huvudet. Men den här kinesen börjar då må överdrivet dåligt och tar sig på huvudet och håller på. (Jag kan inte skriva ner allt i detalj här så det får bli en förkortad förklaring). Kinesen vill ha skadestånd av oss men Niels som kommer från tyskland snackar med flygvärdarna och räddar oss. Niels äger med andra ord. Det hela slutar med att flyget blir försenat en halvtimme.....


På flyplatsen möter pappa, Elin och Nelli upp mig och vi tar tåget hem.
Sååå skönt att vara hemma. Ni vet vad dem säger "borta bra men hemma bäst"
:D




Kommentarer
Postat av: anna

ååååh!! saknar dig ida. finis.

Svar: Saknar dig också anna darling!! <3
Ida

2012-07-02 @ 17:06:21
URL: http://arawkindofbeauty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0