Avresemöte

Avresemötet avklarat!
De säger att det inte är absolut nödvändigt att gå på ett för man får ändå hem all info men jag tycker absolut att det var värt och gå. Hon som höll i mötet hade jobbat hos STS i mååånga år och det märktes för hon visste vad hon snacka om, det hon berätta var inte bara något hon hade lärt sig utantill. Hon berättade också utifrån vad hon själv hade upplevt.
Även fast jag inte hade behövt att gå på det här mötet så fick jag ändå en bättre bild av hur allt går till och hur det är.

Hon berättade en del roliga saker som t.ex. om vissa olikheter. En sak var att STS hade gått ut med ett brev till värdfamiljerna som berättare typ "Så här är svenska barn". Det tyckte jag var rätt roligt faktiskt för hon berätta om en sak dem hade försökt berskriva i brevet; Att svenska barn äter mycket grönsaker, frukt, grovt bröd osv  och att vi sedan kan sitta och proppa i oss chips och godis på kvällarna är annars lite svårt för dem att förstå and I don't blame them^^

En annan sak hon sa var att vissa familjer har det lite annornlunda när man ska gå på toaletten. Tänk dig att du precis har vaknat efter första natten hos värdfamiljen och du bara måste gå på toaletten. Du skyndar dig dit, går in och stänger dörren och försöker tända lampan. Men så går det inte och du tänker "men vad f*n, varför funkar inte lyset nu då!?" du blir klart irriterad men sen kommer du på att "just det! man måste ju gå ut och dra i repet för att sätta igång varmvatten och el!"

Helt klart värt att ta sig dit! ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag kommer inte kunna åka på ett avresemöte, men ska anmäla mig till ett onlinemöte istället, tror du det fungerar lika bra? :)

2012-04-22 @ 20:43:21
Postat av: Ida

Jag vet inte hur det är på ett onlinemöte då jag bara var på detta mötet men jag antar att det ska gå lika bra :)

2012-04-23 @ 18:26:32
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0