När jag kom hem

Nu har jag fått en förfrågan av Hedda om att skriva hur det var efter resan och det gör jag klart mer än gärna.  Jag är lite osäker på vad du syftade på men jag tänker jag skriver lite av varje så får du fråga om du fortfarande har något frågetecken kvar. :)

När vi fem köpenhamnare hade landat och hämtat vårt bagage så gick vi mot utgången där alla nära och kära väntade. Litet ledsamt adjö till mina medressenärer och sen träffade jag pappa och mina två systrar. Samtidigt som det kändes länge sen sedan man träffade dem så kändes det som igår, en väldigt olustig känsla.
Det första dem lägger märket till är min dialekt. Den har klart förändrats ganska mycket eftersom man har umgåtts så mycket med folk från hela Sverige och delvis från andra länder(Jersey mest, spanien, norge, finland, danmark även fast jag inte åkte internationel). Dem försöker att inte skratta eller härma mig men det var tydligen svårt, haha. Bara att komma genom dörren var lika olustigt som att träffa familjen igen.
De kommande veckorna hade jag svårt att göra något med min tid, jag hade ju bytt vardag igen. Från grundskola till sommarlov till sommarjobb med tidiga/sena morgonar till att bo på Jersey som var helt olikt allt annat till sommarlov och sen att börja gymnasiet. Ni kanske förstår att jag blev lite förvirrad där i slutet?
Det var svårt att anpassa sig igen helt enkelt.
Kontakten tappade jag inte och har fortfarande inte gjort med en del av de som åkte med mig. Man kan verkligen hitta bra vänner som man lär känna väl efter att ha spenderat tre veckor med dem.



Svara jag på din fråga? :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Ida :D



Ungefär hur mycket kostar det att gå på internet café? :) och är det lätt att hitta såna ställen?

2012-01-16 @ 20:36:59
Postat av: Ida

Jag skulle rekommendera biblioteket i St Helier där kostar det en pund för en halvtimme har jag för mig. Karta och väg dit frågar du efter i informationen på Liberation station vad er mötesplats. :)

2012-01-17 @ 13:10:17
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se/
Postat av: Ida

*vid

2012-01-17 @ 14:09:23
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0