Corbiere Lighthouse

Jag vet att jag inte har skrivit på länge men det tänker jag fixa nu!

Det är måndag morgon men inte lektioner utan Banana boat! Tur som man får ha ibland så är det på vår strand vid Gorey så jag och Sofia slipper gå upp tidigt för att ta bussen in till St Helier.
I grupper om 4 eller 5 så sätter vi oss i tur och ordning på bananaboaten. Jag åkte med Linn, Linnéa och Emma (ledare från skåne). Allt med det var kul, utom att ramla av som vi gjorde tre gånger.... Man fick kallsupar av supersalt vatten som brände i halsen. Inte kul! Men jag skulle definitivt göra det igen!:D
Upp på stranden igen efter 10 min på bananaboaten, byta om snabbt och sen dra mot busshållplatsen. Väl inne i stan så är det bara att gå raka vägen till skolan (vi tog en liten omväg till bankomaten och SPAR men det var det nog ingen som märkte?). Eftermiddagslektioner är inte lika kul som förmiddags lektioner (om lektioner någonsin kan bli kul). Man är trött efter morgonaktiviteten och det sista man vill göra är att gå till skolan efter att haft så roligt.


Efter middagen så drog en del av oss till Corbiere Lighthouse (vissa valde att stanna hemma). Så fint och mysigt i solnedgången!
vid Corbiere lighthouseViktoria Sofia Rebecka och Nielsvid Corbiere lighthouseLinnea, Linn och Hanna-Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0