Så blev det språkresa! del 2

Denna gång ska jag inte snacka nått om pengar, jag lovar!^^

När jag skulle välja vart jag ville åka så blev saken plötsligt svår. Jag läste i katalogen och på hemsidan om o om igen och allt lät ju så underbart. Jag valde uteslutningsmetoden. Heidelberg, Barcelona eller Costa tropical kunde det inte bli då jag inte kan spanska eller tyska. Experience-kursorterna, Florida, Kalifonien eller Tokyo kunde det inte bli p.g.a. att jag inte kunde få ihop så mycket pengar (trots att jag så innerligt ville nån av experience-resorna). Okej, då var det bara Europa kvar. Hmm... vilken kursort ska bort härnäst? Jo, Juan-les-pins. Jag kände inte att min franska var så bra så att jag skulle få ut tilläckligt av resan. Någon av Active-resorna ville jag inte för sport har aldrig vatt min grej. Intensiv-resorna fick också nobben eftersom jag vill ha så mycket fritid som möjligt, man lär ju sig nästan bättre på att vara ute och verkligen använda språket. Port Heli blev det inte heller för grekernas enda officiella språk är grekiska + att det var en av de dyraste resorna i Europa. Bexill blev det självklart inte eftersom det är bara för Juniorerna. Birmingham, Brighton, Torquay eller Bournemouth kände jag helt enkelt inte för. Jersey lade jag knappt märke till så den föll bara i glömska. London verka ju vara kul men där var man bara i väg 2 veckor och jag ville vara iväg minst 3.
Vad har vi kvar nu då? Malta och Isle of Wight. Jag bestämde mig för Malta! Isle of Wight upptäckte jag var lite kylig och jag kände mest för Malta. Tänk! Det lovades nästan vara varm o soligt under hela vistelsen, många roliga aktiviteter och många gillade det uppenbarligen då det fanns mest information därifrån.

Sen i höstas gick jag på ett av STS informationsmöte i Helsingborg. Man fick verkligen en ordentlig syn på vad en språkresa verkligen var. Duktig var föreläsaren också det det gjorde ju bara saken bättre. När hon nästan var färdig så sa hon att om man beställde sin resa där och då så fick man - utöver den rabatten på 1200 som resan fanns- 1000kr i rabatt. Så det var ganska givet att jag skulle göra som hon sa och boka där.
Jag titta igenom broschyren igen, för helt säker var jag inte på Malta, och det var då jag upptäckte Jersey! Det kändes lite riskabelt att helt plötsligt bara ändra sig sådär men det gjorde jag. Jag bokade min resa till Jersey. Jag valde sista perioden för att jag ville ha tid för sommarjobb innan jag åkte. Sen valde jag Internationel för jag ville ha lite mer utmaning.

Efter ett tag fick jag hem papper om min resa. Det var inbetalningskort för anmälningsavgiften och avbokningsskyddet, och dem berättade också att det skulle ta till slutet av April innan jag fick veta något mer av dem.

För ca en månad sen fick jag ett papper som jag verkligen inte hade väntat mig. Det stog att det inte fanns tillräkligt med intresse från andra länder för att man skulle kunna ha en Internationel-resa som dem hade ändrat det till Classic. Det var väldigt tråkigt men det är bara att acceptera. Vi kommer ha kul ändå!:D

Nu väntar jag på att ABC-boken och vidare info ska komma denna veckan (veckan efter påsk). Uppdatering kommer när jag fått det!

Håll ut och ha det bra!<3


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Jag och min bästa kompis har bokat Jersey och e sjukt glada över det!! Vi har bokar International, Club och surfing. Blev nu ganska orolig över att det inte gick att välja international för dig... få hoppas på det bästa :) men var det värt att åka även fast det var classic? träffade du folk från andra länder ändå? Nåt bra tips annars? :D

2012-02-22 @ 21:48:42
Postat av: Ida

Det var nog inte såå stor skillnad ändå mellan classic och international. Vi träffade dem som bodde på clubben bl.a på club evening så då fick vi träffa folk från andra länder.

Men ni behöver ju absolut inte oroa er, eftersom alla clubresor är international ;)

2012-02-23 @ 09:27:30
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0