Min packlista

Här nedan har jag skrivit den packlista som jag använde, vissa saker som jag senare tyckte var onödiga tog jag dock bort. En del har jag även upprepat i listan men bättre att det står fler gånger än att det inte står alls. Jag tänkte att den kanske kunde vara som ett hjälpmedel för er som ska åka på språkresa:)

Packlista Jersey

 

HANDBAGAGET

 

ABC-handbok

Pass + kopior

Försäkringspapper (kopia)

Memberchipcard

Sjukförsäkringskortet

Hörlurar med adapter

Bok

Flygplansöronproppar

liten tandkräm

Pengar Euro och Pund

Huvudkudde

Avgångstider

Frukt/litet att äta

Kamera

Solglasögon

Namn Adress Telefonnr till värdfamilj

Namn telefonnr till Ledare

tuggummi

Återförslutningsbar plastpåse

kortlek

näsdroppar

Panodil, migräntabletter

 

 

BAGAGET

 

Kläder

Trosor

korta + långa strumpor

bh:ar

Pyjamasar

piratbyxor

alla Shorts

alla bra linnen

Mjukisbyxor

munkjackor

Skärp

(Strand)klänning

Tränings kläder

bikini

Sommarjacka

sandaler

Vanliga skor

Ballerinaskor

 

Necessär

Tandborste

Tandkräm

Borste

Kam

Ansiktsrengöring

”Nattkräm”

Smink

Schampo

Balsam

Tvål

Solskyddsfaktor

Tottar

Klämmer, + när jag plattar håret

Deodorant

Salva

Alvedon

Primolut (menstabletter)

Migräntabletter

Probi-frisk

Parfym

(liten hårspray)

Nagelsax

myggspray

topps

rakhyvel

liten spegel

bindor

Annat

                Badhandduk

                Laddare till mobil, videokamera, kamera

                Plattång

                Fön

                Nalle              

                Litet Kollegieblock

                Penna

                Paraply

                Adapter

                Föreningskontakt

                Pengar (bankkort)

                Spärrnr till bl.a. bankkort

                Väckarklocka (om ej i mobilen)

                Små foton på mig

                badtermometer för skojs skull

                Förstahjälpen set

                ICA-kasse (bra att ha till tvätt eller annat)

                


Kommentarer
Postat av: Julia

Hej!
Ville bara säga att din blogg är perfekt, jag ska till Jersey på min första språkresa i år och är lika gammal som dig, och din blogg har hjälpt mig massor! Tusen tack för en superbra blogg :)
Kram

Svar: Tack så hemskt mycket! Det är kommentarer som din som gör att man vill fortsätta blogga! :) Kramkram
Ida

2012-06-14 @ 17:55:05
Postat av: Erica

Hej!
Ungefär hur mycket vägde allt? (om du kommer ihåg)

Din blogg har hjälpt mycket inför min språkresa :)

Svar: På ditvägen vägde väska och allt kanske 20-21 kg och handbagaget 5kg eller nått men det är lite svårt att komma ihåg som sagt ;)
Ida

2012-06-16 @ 08:50:24
Postat av: :)

Vad hade du för bankkort och vet du vilka som funkade? Jag har maestro och hoppas att det går :)

Svar: Jag gick till min bank (Swedbank) och frågade om mitt maestro men han var osäker på om det fungerade så jag fick byta till VISA. Så jag råder dig verkligen till att gå till banken och kolla för säkerhetens skull;)
Ida

2012-06-18 @ 21:29:43
Postat av: ida

hur mycket kostar det för typ disneyland, och åkte ni till eiffeltornet i så fall hur mycket kostade det att åka upp i det?

Svar: Disneyland väljer man innan man åker och kostar 390kr (se: http://www.sts-education.com/sweden/ls/lander/england/jersey/aktiviteter ). Vi åkte definitivt till eiffeltornet! Det billigaste är att ta trappan upp till första och andra våningen som jag har för mig kostade 4 euros. Sen kan man ju välja att ta hissen som är dyrare. Om man vill ända upp till toppen så tar man hissen vilket jag har för mig kostade 11 euro. Det var ju ett helt år sedan jag åkte så mer exakta priser kommer jag inte ihåg.
Ida

2012-06-22 @ 18:17:30
URL: http://idathomsen.blogg.se
Postat av: Erica

När ni var i Paris, fick ni välja vem man skulle bo tillsammans med på hotellet eller hade de redan gjort det? Och hur många var man i ett rum?

Svar: Ja man fick välja vem man ville bo ihop med, dock ska tjejer och killar sova i separata rum men man fick vara i varandras rum på kvällen ;) 2-3 st i varje rum, oftast två.
Ida

2012-06-23 @ 14:57:36
Postat av: Agnesita - foto och teckning

När jag åkte fick vi välja själva vem vill ville sova med och vi var tre i varje rum men vissa var bara två :)

2012-06-24 @ 11:41:34
URL: http://Happydayz.blogg.se
Postat av: Frida

Hej! Jag undrar hur undervisningen av engelskan egentligen var? Lärde man sig mycket? Hur gick det till? Var resan värd alla pengar gällande undervisningen? Tacksam för svar! :)

Svar: Jag tycker att jag lärde mig mest av helheten av språkresan inte specifikt bara av undervisningen. Undervisningen var dock bra och rolig för det mesta. Om man vill ha mer undervisningen och på så sätt lära sig mer så skulle jag starkt kunna rekommendera STS intensive-resor. Då får man också mer för pengarna gällande undervisningen. Man hade två olika lärare, en local och en svensk. The local hade hand om uttal och vi snacka bl.a fonetiska tecken. Den svenske undervisande läraren hade hand om framförallt skrivande. Första lektionen får alla elever göra ett test för att se vilka kunskaper man har sen tidigare. Efter det testet delas man sedan upp i två olika grupper efter kunskapsnivå och undervisningen är då anpassad till den.
Hoppas det är svar nog! :)
Ida

2012-08-01 @ 21:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0