Lite frågor och svar

"Hej jag har en liten fråga! Vad finns det för människor på Jersey? Är det många äldre?Ungdomar?Barnfamiljer?uteliggare?Festprissare m.m?"
 
Jag skulle säga att det är rätt blandat med folk. I vissa områden på ön finns fler äldre och i vissa områden mer barnfamiljer. Men några uteliggare har jag inte sett ;)
 
"Vad kunde man välja att göra där?"

Det var ett tag sen jag var iväg nu men det jag ska försöka komma ihåg.
Aktiviteter som vi hade utöver "standardaktiviteterna" och expolrer pass:
Kingswing
zipwire
bio
jetski
gokart
klipphoppning
 
"Hur bloggade du när du var på jersey? Har för mig att du sa att du bloggade från mobilen? Var du inne på wifi?"

Jag bloggade en gång på biblioteket, två gånger på värdfamiljens dator och resten av gångerna på mobilen. Alltså mest från mobilen. "Telefonbolaget" sure hade ett erbjudande när jag var där att om man fyllde på med 5 pounds i veckan (möjligtvis att det var i månaden) så fick man ringa/smsa för dem pengarna och man fick fritt internet. På bl.a Fort Regent (skolan) och Liberations station (busstationen) fanns det wifi men jag fattade aldrig hur det fungerade, antagligen p.g.a att jag aldrig frågade, haha. Du kan ju fråga värdfamiljen innan du åker om dem har wifi hemma om du vill det ;)
 
Lite dålig bild men här har vi en liten del av fort regent innefrån:



Kommentarer
Postat av: Agnesita

Du glömde surfingkursen xD den betalar man ju innan iofs. Den är så himla värd pengarna :D bara så ni vet...

2012-04-18 @ 07:40:26
URL: http://happydayz.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja, jag räkna inte med den eftersom, precis som du sa, är en aktivitet som man betalar och väljer innan ;)

2012-04-18 @ 11:00:17
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se/
Postat av: :)

Vilket är bäst att växla till, eftersom dom har både jerseypund och pund?

Kan man betala med båda överallt?

2012-04-21 @ 21:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0