Departure

Denna dagen skulle vi befinna oss vid hamnen kl13 och fick därför en skön sleep in och kunde i lugn och ro packa, väga väskorna, äta och handla lite resesnacks på SPAR.
Vår värdfamilj skulle på semester så dem åkte innan vi vakna men vi hade sagt hejdå och så kvällen innan. Dem var så goa och sa att dem hade tyckt att vi hade varit väldigt trevliga  och krama och pussa mig på kinden. Eftersom dem inte kunde skjutsa oss till hamnen så hade dem lämnat pengar och bokat en taxi.

Här bodde vi :
På Jersey har dem typ inte husnr utan husen har istället namn och detta har Primavera :)

Väl i hamnen så får vi vänta typ en timme innan vi får checka in bagaget och stackar Kim har sådär en fem(?) kilos övervikt från vad hon måste ha på planet och 1kilo för mycket för att få med det på båten så det var bara att öppna och slänga :/
Efter det får vi vänta typ en timme till innan vi får gå ombord och så tog själva båtturen lika länge som förra gången (1.30h). Denna gången gick det dock mycket bättre. Alla var inte supertrötta så det var avsevärt mindre illamående och avsevärt mycket mer trevligt, haha.
Bussen tog oss sen till ett hotel i Rennes, tog ca en timme men det märktes inte för vi bara chattra på och hade det trevligt.
När alla var installerade på sina rum så drog vi ut på matjakt! Inte det lättaste en fredagkväll i Rennes visade sig. INGET var öppet, vi gick förbi både den ena och den andra restuarangen men nix! dem var stängda! Och inget folk var det ju ute heller men tillslut gick vi förbi någon liten pub av nått slag och och fråga vart det fanns ett matställe och dem kunde knappt engelska men vi lirka ur dem att det fanns ju ett pizzaställe. Så dit gick vi, det var en bit och gå men dem var väldigt snabba på att göra goda pizzor så det gjorde inget(och så fick vi äntligen mat!). Vid ca 10-11 kanske så var vi tillbaka på hotellet. Självklart var det folk som ville dygna (typ alla^^) men jag var fast bestämt att jag skulle få lite sömn, jag ville INTE må så dåligt som jag gjorde när jag dygna på väg till Jersey. Det sluta med att jag fick en lugn och mysig natt inne på Linn och Linneas rum och t.o.m en knapp timmes sömn. Några av dem mysigaste timmarna jag haft faktiskt :)

Kommentarer
Postat av: Linn

hej!

jag ska till jersey i sommar och undrar hur vädret är där, ungefär hur många grader? tacksam för svar!

2011-09-03 @ 15:23:39
Postat av: Anonym

Hej Linn!

Man kan tänka sig att det är ganska blåsigt och lite kyligt eftersom man har allt som kommer in från atlanten men så var det verkligen inte! Det var shorts och linne typ varje dag men visst fanns det dagar då det var lite kallare, lite molnigt eller t.o.m regna (ca 3-4dagar av 21) men jag skulle säga att medeltemp. var ca 20-28 grader och för det mesta strålande solsken! :D

hoppas det var svar nog och om det är nått annat du undrar över är det bara att fråga igen!

2011-09-03 @ 16:41:52
Postat av: madurk

Hejsan!! Jag ska på språkresa med STS sommaren 2012, fast jag ska till Florida. Men trotts det så läste jag igenom dina inlägg, vilket gjorde mig tokig av avundsjuka och nervositet inför mina egna resa ;) Förra året åkte jag på konfirmationsresa till Eastbourne (england) och då bestämde jag mig för att jag ville åka på nått sånt igen.

Jag har några frågor som jag skulle bli jätte glad om du kunde svara på :D



1. Använde du familjens dator när du bloggade, eller använde du dig av internetcafé eller vad?

2. Var lektionerna svåra?

3. Hade ni mycket tid för shopping, hur mycket?

4. Hade ni obligatoriska middagstider, eller kunde ni äta ute om ni ville?

5. Hur många kvällar i veckan hade ni gemensamma aktiviteter per vecka?

6. Hur många kilon fick det vara i handbagaet och bagaet? (när jag åkte hem från Eastbourne så fick man bara ha 15 kilo bagae och 10 kilo handbagae, och jag hade 5 kilo övervikt så jag fick slänga en del och ha på mig 9 tröjor xD)



Jag tror det var allt just nu, men det kanske dyker upp mer sen haha... xD

2011-09-04 @ 01:50:05
URL: http://pudel.webblogg.se/
Postat av: linn

Tack så jättemycket!

2011-09-04 @ 10:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0