Fråga

"Alltså var det bara tjejer som åkte, eller var det killar också? Och träffade man vänner där?`VAr det en stad med många ungdomar, och typ fester och sånt, eller var det bara gamlingar? :)"

Förlåt Elin, jag måste ha missat din fråga men jag hoppas att det inte gör något att jag svarar nu.

Majoriteten var helt klart tjejer men det fanns också killar. 5 av 32 var killar i vår grupp men det var desto fler i "club-gruppen". 

Man träffar helt klart vänner! Vissa bättre än andra. Eftersom alla vill lära känna nya människor så går det väldigt lätt. Jag har fortfarande kontakt med vissa av mina medressenärer och jag har ALLA på facebook, samlade i en fin liten grupp så vi alla kan ta kontakt om vi känner för det. :)
Det här med åldern på männikorna på Jersey.... Det är väl lite av allt skulle jag gissa. Jag fick inte känslan "shit vilken gammelstad" eller det motsatta. Men det jag kan säga är att det är extra viktigt att vara förskitig på fredag och lördagkvällarha, Jerseyborna gillar att dra till puben då men dem flesta är ofarliga. Men ha alltid vänner omkring dig, gärna minst en kille. Det spelar ingen roll hur han ser ut, om han är liten spinkis eller muskelberg, småläbbiga gubbar håller sig borta. Jag kan lugna dig med att ledaren finns alltid i närheten tills alla lämnat Liberation Station (busstationen).

Kommentarer
Postat av: linda :)

hej, vilken bra blogg du har! :D



du skrev att det var fler killar i "club-gruppen", alltså är dom som bor i värdfamilj i en grupp och dom som bor på club i en annan? alltså är det inte blandat? :)

2011-12-18 @ 14:17:51
Postat av: Ida

Hej Linda! Tack så mycket! :D



Ja, det är två skilda grupper sen finns det vissa saker som man ändå går tillsammans t.ex club evening ;)

2011-12-18 @ 15:46:40
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se/
Postat av: Ida

gör*

inte går^^

2011-12-18 @ 15:47:31
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se/
Postat av: madurk

Hej! :D

Jag har en liten konstig fråga som du kanske inte behöver ta upp i ett separat inlägg utan bara svara här i komentarerna?

Jag undrar hur du gjorde när du startade bloggen? Alltså om du reklamerade tidigt till STS att du hade startat den? För jag har redan nu startat en blogg om min resa till Florida (jag vet super tidigt) men jag är så sugen på att resa att det känns lite närmare att redan nu börja blogga om den.

Men jag undrar om du skrev på facebook och sådär om att du hade bloggen, eller hur gjorde du?

2012-01-06 @ 23:06:50
Postat av: Ida

Tack så mycket! Alltid kul att höra! :)



Jag började med bloggen i april tror jag, sen postade jag den både i min facebooklogg(en gång) och STSs(bara när jag svarade på någon fråga som stod där dock). Sen var det en av STS personal som hitta bloggen och berättade om den på ledarnas utbildningsdagar. Jag har också skrivit om den i den grupp på facebook som jag skapade åt de personer som skulle åka med mig till Jersey. Om jag har kommenterat på någon annan blogg så har jag alltid skrivit in bloggen under "URL/Bloggadress".



Hoppas du förstår vad jag försöker säga, det blev lite rörigt :)

2012-01-07 @ 20:13:26
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se/
Postat av: Hanna, ida och frida

hej vi har en fråga, hur många lektioner har man om dagen och hur långa är dem? :)

2012-01-08 @ 23:38:54
Postat av: Idaa

man har två lektioner á ca 45 min om dagen antingen på förmiddagen eller eftermiddagen. :)

2012-01-09 @ 17:36:35
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se/
Postat av: Agnes

När jag var på Jersey i sommras sa en i min värdfamilj att vi inte skulle använda STS-ryggsäckarna om vi var ute på kvällen. Tydligen var vi inte superpopulära bland lokalbefolkningen i vår egen ålder och en Jerseybo som är full och som inte gillar STS-elever vill man kanske inte träffa.



Jag och mina kompisar höll ihop hela tiden och hade inte ryggsäckarna så det gick bra. Jag hörde inte att någin blev fysiskt skadad men en tjej i min grupp blev utsatt för lite mindre smickrande kommentarer. Jersey är ju inte speciellt farligt men det kan vara bra att tänka på sånt. :)

2012-01-12 @ 15:32:45
URL: http://happydayz.blogg.se/
Postat av: ida

Agnes: Vi använde inte heller STS väskorna på kvällen, för uppseendeväckande precis som du så. Får lägga till det i min "tio tuesday" :)

2012-01-12 @ 17:00:15
URL: http://jerseyistheshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0